PODLE ČEHO SI (NE)VYBÍRAT REALITNÍHO MAKLÉŘE?

Making agreement
Naučte se rozpoznat rozdíly mezi profesionálem a podvodníkem

Realitní trh je bojiště a klienti jsou touto skutečností mnohdy neprávem poškozováni.

Špatný realitní makléř Vám i v případě prodeje Vaší nemovitosti může přinést řadu problémů. Může opomenout velmi důležité právní úkony spojené s prodejem nemovitosti.

Je běžnou praxí, že ti nejhorší makléři používají ty nejagresivnější techniky, jak se k Vám dostat. Budou Vám volat, pronásledovat Vás a s pomocí všech možných triků se budou snažit dostat se k prodeji Vaší nemovitosti.

Takovým se vyhýbejte obloukem.

Jak tedy rozpoznat špatného makléře od profesionála? Čtěte dále…

Špatní makléři při prodeji nemovitostí a bytů jsou většinou jen velmi málo úspěšní, o slušnosti jednání ani nemluvě.

Navíc do jednotlivých případů investují tak málo času a energie, že jim ve výsledku nezáleží na prodeji. Narozdíl od Vás!

Špatný makléř také často uvádí mylné informace, takže Vás obšťastňuje čísly a informacemi, kdo všechno má o nemovitost zájem, ale zájemci nakonec od smlouvy odstoupí, protože i oni dostávají od makléře mylné informace (anebo rovnou vůbec žádné).

Podle čeho si rozhodně nevybírat realitního makléře

1. podle ceny, za kterou slibuje prodat Vaši nemovitost.

2. podle toho, že je aktivní při získávání Vás a Vaší nemovitosti do své nabídky

3. podle toho, že kamarád „dělá v realitách“ a podobných pochybných doporučení

Vážnou chybou při prodeji může být spolupráce s více makléři zároveň. Toto křížení může paradoxně způsobit snížení prodejní ceny Vaší nemovitosti.

Pro Váš prodej je první nejdůležitější věcí výběr dobrého profesionála!

Jak poznáte dobrého profesionála?

  • zabývá se prodejem nemovitostí profesionálně (je to jeho práce na plný úvazek)
  • má dobré reference a vysoké procento úspěšnosti prodejů (není pro něj důležité urvat pro sebe každou zakázku, sází na kvalitu – když se do něčeho pustí, věnuje se tomu na 100 %, ví, že prodej není náhoda, ale výsledek série promyšlených kroků)
  • jeho dobré jméno mu přináší nové zakázky, proto se u něj nesetkáte s manipulací či nátlakem
  • má dlouholeté zkušenosti v oboru, má přehled a vyzná se
  • má obchodní schopnosti, ale umí využít i empatii
  • je seriózní, vystupuje profesionálně a jedná s Vámi s respektem, ale zároveň je přátelský
  • je důvěryhodný a má za sebou úspěšné prodeje
  • umí vyjednávat a má dobré komunikační schopnosti
  • jedná výhradně v zájmu klienta, ale rovněž jedná eticky vůči všem zúčastněným
  • dbá na zpětnou vazbu svých zákazníků a dle ní dále rozvíjí svou činnost

Proč volit osobní přístup a ne velké realitky?

Velké realitky mají velké databáze, ale drobné firmy tento náskok mohou vyvážit svou kreativitou, elánem a osobním přístupem.

Podle webu Jakprodat.cz je „Nevýhodou velké realitní kanceláře méně osobní přístup, např. zavolá-li zájemce o koupi nemovitosti do takové realitky, přečte mu v některých slečna na telefonu, která o dané nemovitosti nic neví, nějaké údaje z dokumentace, na konkrétní dotazy o nemovitosti odpovědět nedokáže, byt, pozemek, nebo dům a jeho okolí nikdy neviděla. Velké realitky mají obvykle také o něco vyšší provizi kvůli vyšším nákladům na svůj provoz, franšízové realitky musí navíc platit poskytovateli franšízy.“

Na co si dát ještě pozor?

Na výše zmiňovaném webu upozorňují také na způsob, jak jsou sjednávány sankce vůči zájemci, který složil realitní kanceláři zálohu na koupi a od tohoto úmyslu odstoupil a záloha mu propadla. „Tato záloha je velmi často ve výši provize, realitka chce mít své jisté. Z principu by ale v případě propadnutí např. polovina měla náležet Vám jako kompenzace ztráty.“

.

© HPR centrum, s. r. o.

Scroll to Top